איתמר אהרוני

איך לייצר סרטונים בעלי ערך שיצליחו בטיקטוק?

ישבנו לשיחה עם איתמר אהרוני, קריאיטיב חדש ב-Peach שיש לו כ-116 K עוקבים בעמוד הטיקטוק שלו וכ-10 מיליון צפיות בעמוד היוטיוב. שמענו ממנו איך יוצרים תוכן מקצועי מעניין ומקליק בטיקטוק.

איך נולד עמוד הטיקטוק?

הייתי יוטיובר, העליתי סרטוני טריקים עם האופניים והיו לי כמה אלפי עוקבים. הגעתי לגינה ציבורית עם האופניים כדי לצלם תרגילים ורצו אלינו קבוצה של ילדים קטנים ששאלו למה אנחנו לא מעלים לטיקטוק? עד אז חשבתי שזו אפליקציה של ריקודים ושטויות ומוזיקה ופחות התחברתי. הילדים התעקשו, לקחו לי את הטלפון והורידו לי טיקטוק ובאותו היום צילמו אותנו על אופניים והעלינו את זה והגיע לעשרות אלפי צפיות, משהו שביוטיוב, אם הערוץ שלך טוב, לוקח כמעט שנה.

מתי הבנת שהעמוד מצליח?

לא ידעתי בדיוק מה בדיוק אני עושה, יריתי לכל הכיוונים. הנקודה שבה היה שינוי משמעותי הייתה יום לפני יום כיפור. חשבתי להעלות כמה סרטונים שמראים איך להרים גלגל אחד ולקפוץ עם אופניים. הכנתי סרטונים ממש קצרים, 40 שניות כל אחד, והעליתי. ומשם זה התפוצץ. ילדים באו לנסוע על אופניים והם ראו את הסרטון והורידו אותו לטלפון. כשזה מספיק מעניין הם שולחים לחברים בווטאספ. זה הרים את כל הערוץ והביא המון טראפיק מטיקטוק ליוטיוב – היו מאות אלפי צפיות. אחת הסיבות לכך להערכתי היא שהילדים שהורידו את הסרטון יצאו לרחוב וגם דיברו בינם לבין עצמם, תרגלו על האופניים והפיצו הלאה. וכך למדתי לכוון לתכנים שיתנו ערך וגם יגרמו לאנשים לדבר על זה ולהעביר הלאה מחוץ לטיקטוק, בווטסאפ או פנים אל פנים, “שיהיה דיבור” נוסף על התוכן.

@itamar_180

לכבוד הכיפורין, קופצים עם אופניין

♬ original sound - itamar 180

למה שהקהל שלי ירצה לצפות בדיבורים?

1. זה מעניין אפשר לראות שעתיים סרט עם דיבור אבל אחרי דקת צפייה באנשים עושים סלטות – להשתעמם. באותה מידה יותר מעניין לשמוע הסבר על מהלך בריקוד מאשר לראות את המהלך עצמו.

2. נותן ערך. אנשים רוצים לשמור את הסרטון ולהראות את זה לעוד מישהו כי הוא מעניין ובעל ערך.

3. מייצר שיח. לבגד מדהים אין הרבה מה להגיב חוץ מ”איזה יופי”. בהסבר על כיסים אנשים יתחילו לשאול למה יש מכפלת או לעשות סרטון על ג’ינס ואולי אנשים יתווכחו ויגידו “אבא שלי אמר שזה לא ככה”. וגם, יש יותר אינגייג’מנט וזה נותן מקום להמשיך לפתח את הנושא.

4. כוחו של סרטון הכוח בטיקטוק הוא לא של העמוד הוא של הסרטון. כל סרטון שמשוחרר הוא תינוק חדש שבא לעולם והוא מנסה את מזלו בתוך סקשן ה-For you בטיקטוק ורואה מי הולך ללחוץ לייק, מי רואה אותו לאורך זמן וזה פחות משנה מה הנושא או מי עשה אותו.

דגשים לעמוד טיקטוק מצליח שמעביר תוכן מקצועי

התלהבות ותשוקה – לדבר בהתלהבות – אתה צריך להיות מחובר למה שאתה מדבר עליו כדי שזה יעבור בהגשה.
לפתוח את הסרטון בשאלה או הצגת בעיה – לוכד את הצופה ועוצר אותו מלהמשיך לגלול.
הסבר בשפה פשוטה לדבר בגובה העיניים, כשהצופה מקבל הרגשה שאתה והוא נמצאים יחד, הסיכוי שהוא יעזוב באמצע קטן משמעותית.
לכוון לשני מישורים – כדאי שהסרטון יעבוד גם במישור של סאונד וויז’ואלס. אם אפשר להבין את הסרטון משמיעה בלבד, וגם להבין אותו מצפייה ללא סאונד הסיכויים שלו להצליח עולים. 

פרופילים מצליחים שנותנים ערך

@findlayhats First hat designed by chaos…let us know if you’d like us to make more of these! #snapbacks #chaoshat #smallbusinesscheck ♬ She Share Story (for Vlog) - 山口夕依

Findlay Hats חנות כובעים קטנה מאורגון. יש להם קטע שאם הכלב אוכל את הכובע הם מוכנים לשלוח לך אותו מחדש. הם מראים את הכובעים שהכלבים אכלו ותוך כדי זה הם מסבירים איך מכינים את הכובעים ומי מכין אותם. הם מוציאים כל שבוע קולקציה חדשה של כובעים ומראים אותם לאנשים שמשלמים להם או למי שעוקב אחריהם. אחרי חמש דקות מהרגע שהם מוציאים את הכובעים זה סולד אאוט. 

דוני דאסט – מומחה להשרדות בטבע, הקהל מאתגר אותו לייצר דברים ממקלות ואבנים והוא מכין מהם תיקי גב, גרזנים, מדליק מדורות ומחטא מים.

ניל רד – כימאי שעושה ניסויים כימיים במעבדה, מפוצץ, שורף ועושה דברים שנראים כמו קסם, בזמן שהצופה רואה דברים מדהימים על המסך הוא מקבל גם הסברים על כימיה בטיפטופים. 9.5 מליון עוקבים.

Skip to content