leo messy orcam making of

איך משמרים כוח אדם איכותי בקריאייטיב?

פרץ מרקיש, סמנכ"ל הקריאייטיב שלנו, מסביר מה אפשר להציע לעובדים בעולם הפרסום

 

לפני 20 שנה כוח האדם במשרדי הפרסום היה הכי איכותי שיש. זה היה המקום הכי נכון לעבוד בו. היום, התחרות על אנשי המקצוע גדולה יותר. יחד עם זאת, לעולם הפרסום יש כמה שפנים בכובע שיכולים למשוך כוח עבודה איכותי. אלה הדברים שאנחנו מיישמים אצלנו ב-Peach. 

  1. לתת לאנשי הקריאייטיב לביים – יש להרבה אנשי קריאייטיב תשוקה לביים פרסומות וסרטים. זה קשה מאוד להגיע לסטטוס של במאי פרסומות ויש מעט מאוד במאי פרסומות שמצליחים. בחברה כמו Peach שעוסקת בווידיאו בלבד יש אפשרות לתת לאנשי הקריאייטיב להתפתח למעוזות הבימוי ולקבל לבסוף לביים פרוייקטים מגניבים מאוד. אני מגיע מהעולם הזה, הייתי במאי פרסומות הרבה שנים ולימדתי קולנוע בקאמרה אובסקורה. בשלב מסוים הבנתי שהדינמיקה שלי מולם צריכה להיות דומה לבית ספר לקולנוע –  אני צריך ללמד אותם את כל מה שאני יודע ולא לנסות לנהל אותם. לתת לצוות הקריאייטיב ב-Peach לביים את הקריאייטיב שלהם עם ליווי וחניכה. זו דרך לתת פיתוח אישי שהוא מקפצה לקריירה.

  2. מתן אוטונומיה – כל עובד קריאייטיב ב-Peach מקבל המון סמכויות, שירגישו שזה שלהם ושהם הבוסים של עצמם. יש הרבה אנשי קריאייטיב מוכשרים שלא נותנים להם לבטא את הכשרון שלהם כמו שצריך.  אסור להגיע למצב שבו איש הקריאייטיב מנסה לקלוע לראש של הבוס שלו במקום להגיד את מה שהוא חושב. אם איש הקריאייטיב מנסה לקלוע לטעם של הבוס  – הרגת אותו. הוא לא יעשה עבודה טובה, יתמרמר ויעזוב. צריך שזה יהיה אמיתי, יבוא ממנו ושהרעיונות שלו יקודמו. צריך רק לכוון אותו תוך כדי תנועה. לא לייצר מצב שהם עובדים בשביל לרצות אותך כי אז הם ילכו.

  3. ורסטיליות בעבודה גיוון בעבודה הוא חשוב. הרבה צוותי קריאייטיב בהיי-טק וגם במשרדי פרסום אחרים מוצאים את עצמם עובדים על ספקטרום יחסית מצומצם של מסרים, סביב לקוחות או מוצרים קבועים. אצלנו אנשי הקריאייטיב עובדים על לקוחות מגוונים ובד״כ לא מתמקדים בלקוח אחד לאורך זמן. לכן גם הם יוצאים מכאן עם תיק עבודות מגוון של פרוייקטים שהם חתומים עליהם ולפעמים גם הבימאים שלהם. אתה עובד על שופרסל, ואז עובר ל-Samsung, ואחכ עובר ל-My heritage, אתה לא ננעל. יש ימי צילום, מפגשים עם מפורסמים, לפעמים טסים לחו”ל לצלם כמו למשל בפרויקט של ליאו מסי ו-Orcam, או מצלמים סרט ל״ווג״ במדבר. יש פרוייקטים כמו רבע לטבע עם המון חדוות יצירה  – מתרוצצים בכל הארץ ומצלמים וזה באמת כמו בית ספר לקולנוע. כותבים תסריטים, יוצאים לצילומים ומתפתחים להיות בסופו של דבר יוצרי וידיאו.

  4. אווירה משוחררת וגיוון – יש פה המון חופש וא-פורמליות, אתה לא חייב לעבוד לפי קוד אירגוני נוקשה, זה יותר משוחרר ומאוד יצירתי. היצירתיות בעבודה מייצרת גם חיפוש של עובדים שהם עצמם היברידים כדי שיביאו לעבודה כל מיני רבדים. עובדי הקריאייטיב אצלנו לרוב עם נסיון במספר מדיות ותחומים ובגלל שאנחנו עוסקים בווידיאו כולם צריכים להבין ולאהוב סרטים. אנשי הקריאייטיב שלנו בד”כ יגיעו עם ידע בעשיית סרטים, ידעו לערוך או לצלם, או יגיעו מעולמות של פיתוח פורמטים טלוויזיונים או ממקום של שת״פים טלוויזיונים, או ממקום של עיתונאות בכלל. לכל רקע נוסף יש משמעות ולכולם יש סט כישורים נרחב וחשוב גם לתת להם להתבטא בו.

  5. הפריה הדדית – אנשי הקריאייטיב מטבעם מאוד מחוברים למדיה וצורכים להנאתם את התכנים בפלטפורמות שאנחנו מפרסמים בהן. הם מחוברים ליוטיוב ולטיק-טוק כי הם נהנים מזה והרעיונת שלהם מגיעים משם. כדאי לנסות לייצר בצורה מסודרת ישיבות שיושבים בהם יחד כל אנשי הקריאייטיב ומדברים על רעיונות. כשמצליחים לייצר מחלקה של אנשים יצירתיים מחלקה של אנשים טובים זה מהמם ומרגש. כי רואים אותם עושים את הדרך, תופסים פיקוד, עושים דברים טובים ומתפתחים וזה מדהים.
Skip to content